اگر می‌خواهید برای کار به کشوری دیگر مهاجرت کنید یا حتی اگر هدف نهایی‌تان کسب اقامت دائم در کشور مقصد است، برای اطلاع از جزئیات بیشتر می‌توانید از کارشناسان گروه حقوقی مهاجرت پلاس کمک بگیرید.


سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

داشتن یک شغل مناسب با درآمد کافی، از خواسته‌های اولیه‌ی اغلب ما است. خواسته‌ای که در عین بدیهی بودن در بسیاری از کشورهای جهان تبدیل به یک آرزو می‌شود. خیلی از ما به سودای داشتن یک شغل خوب به دنبال بهترین کشور برای مهاجرت کاری هستیم. شغلی که با مهارت‌ها و قابلیت‌های‌ ما همخوانی داشته باشد و دستِ‌کم دغدغه‌های مالی‌‌مان را رفع کند.


شاید برای شما هم جالب باشد، بسیاری از کشورها درصورتی‌ که در آنجا پیشنهاد شغلی داشته و از حمایت شرکت‌های محلی برخوردار باشید، با سهولت بیشتری به شما ویزا می‌دهند. حتی برای کارآفرین‌ها، خوداشتغال‌ها و کسانی که باید پس از ورود به کشور مقصد، باید به‌دنبال شغل نیز باشند، گزینه‌های خوب کم نیستند.


در عین حال وقتی قصد مهاجرت دارید، شرایط کار، میزان دستمزد و مزایایی که شاغلین در کشورهای مختلف دریافت می‌کنند نیز عامل مهمی در تصمیم‌گیری است.


مهاجرت پلاس


اگر می‌خواهید برای کار به کشوری دیگر مهاجرت کنید یا حتی اگر هدف نهایی‌تان کسب اقامت دائم در کشور مقصد است، آگاهی از شرایط کاری و تحقیق درباره‌ی بازار کار آن کشور نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیم‌گیری شما دارد. در ادامه از کشورهایی گفته‌ایم که مهاجرت کاری به آنها شرایط خوبی برای‌ شما خواهند داشت.


برخی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

معیارهای مختلفی وجود دارند که با کمک آنها می‌توانید شرایط یک کشور را برای مهاجرت کاری بسنجید؛ معیارهای عمومی مانند مزایا، امکان و دامنه‌ی پیشرفت شغلی، توازن زندگی و کار و همچنین برخی معیارهای شخصی مانند نزدیکی فرهنگی با کشور مبدأ. در کنار اینها اگر هدف‌تان مهاجرت از طریق کار است نباید از عواملی مانند زبان، سهولت دریافت ویزای کار و شرایط دریافت اقامت از طریق کار غافل شوید.


بر پایه‌ی ارزیابی تحقیقی با عنوان جستجوگر مهاجران (Expat Explorer Survey) که هر سال توسط مؤسسه خدمات مالی اچ‌اس‌بی‌سی (HSBC) ارائه می‌شود، در رتبه‌بندی بهترین کشورها برای مهاجران در سال ۲۰۱۷ کشورهای سنگاپور، نروژ، نیوزیلند، آلمان، هلند، کانادا، استرالیا، سوئد، اتریش و امارات متحده‌ عربی ۱۰ کشور اول برای مهاجرت کاری هستند. کشورهای نروژ، آلمان، هلند، استرالیا و امارات نسبت به سال قبل جایگاه بالاتری کسب کرده‌اند. در این میان استرالیا، کانادا، نیوزیلند و امارات متحده عربی با فرهنگ ما ایرانی‌ها همخوانی بیشتری دارند. مهم‌تر اینکه کشورهای انگلیسی‌زبان گزینه‌های منطقی‌تری برای مهاجرت ما ایرانیان هستند.


نروژ

از رتبه‌‌ی نخست در راه‌اندازی و اداره‌ی کسب‌وکار که بگذریم، صنایع قدرتمند و روبه‌رشد نروژ ازجمله معدن‌کاری، نساجی، صنایع غذایی و تولید چوب و کاغذ فرصت‌های شغلی بسیاری را برای طیف گسترده‌ای از مهاجران با مهارت‌ها، قابلیت‌ها و تخصص‌های مختلف فراهم می‌کند. در مقابل، رقابت در حوزه‌های کاری مشابه بالاست. متوسط نرخ بیکاری در ۱۰ سال گذشته ۳.۶۶ درصد بوده است. نروژ از نظر امنیت شغلی، توازن کار و زندگی، پیشرفت حرفه‌ای و میزان افزایش دستمزد به‌ترتیب رتبه‌های ۱، ۱، ۲۳ و ۸ را دارد. نکته ای که نباید فراموش کنید این است که برای اخذ ویزای کار نروژ حتما باید پیشنهاد شغلی داشته باشید، به‌عبارتی باید از پیش شغلی پیدا کرده باشید. ‌با اینکه نروژ یک گزینه بالقوه به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت کاری است، اما ایرانیان باید شرایط خاص آب‌وهوایی نروژ را هم در نظر بگیرند، چرا که زندگی در این اقلیم سرد برای بسیاری از مهاجران راحت نیست.


نیوزیلند

این کشور به‌خاطر صادرات محصولات کشاورزی معروف است اما خدمات مالی، گردشگری و تولید هم از صنایع کلیدی آن هستند. بیشتر مهاجران در حوزه‌ی آموزش، بهداشت، سلامت و جنگلداری مشغول به کار هستند و شروع خوب برای یافتن شغل، مراجعه به فهرست مهارت‌های موردنیازی است که اداره‌ی مهاجرت آن را منتشر می‌کند. نیوزیلند از نظر امنیت شغلی، توازن کار و زندگی، پیشرفت حرفه‌ای و میزان افزایش دستمزد به‌ ترتیب رتبه‌ها‌ی ۲۱،۶، ۱۹ و ۳۳ را دارد. خوب است بدانید رایج‌ترین ویزای کاری نیوزیلند ویزای کار مهارت‌های ضروری است که یک ویزای موقت است اما امکان دریافت اقامت دائم از طریق آن وجود دارد. برای دریافت این ویزا باید شغلی پیدا کنید که در فهرست مهارت‌های ضروری کشور نیوزیلند باشد. راه دیگر این است که پیشنهاد کاری از طرف کارفرما داشته باشید؛ اما در این روش کارفرما باید مدارکی ارائه دهد مبنی بر اینکه پس از اقدامات لازم نتوانسته است از میان شهروندان نیوزیلند فرد مناسبی برای شغل موردنظر بیابد.

منبع:.zoomit.