کمک اقتصادی و وام از CSN

شما که پناهنده هستید و میخواهید در سویدن تحصیل کنید میتوانید حق دریافت کمک اقتصادی و وام تحصیلی را از CSN برای تحصیلات تان داشته باشید. این کمک هزینه تحصیلی studiestöd نامیده میشود.

کمک هزینۀ تحصیلی برای این وجود دارد که کسانی که تحصیل میکنند برای پرداخت اجاره مسکن، خریداری غذا و دیگر چیز های مورد نیاز در طی تحصیل پول داشته باشند.


اگر شما یک پناهنده هستید میتوانید همچنان حق وام گرفتن برای خریداری مبلمان و دیگر وسایل خانه را از CSN داشته باشید. این وام hemutrustningslån نامیده میشود.


اگر شما گواهینامه سویدی ندارید شما میتوانید حق وام گرفتن ازCSN را داشته باشید برای اینکه بتوانید گواهینامه بگیرید. و اینörkortslån k نامیده میشود.


انواع مختلف حمایت تحصیلی

انواع مختلف حمایت تحصیلی وجود دارد وابسته به این که چی تحصیل می کنید و چند ساله هستید. معمولی ترین انواع انها اینجا است:


حمایت تحصیلی برای شما که در دبیرستان درس میخوانید و۲۰ سال یا کمتر سن دارید.

کمک تحصیلی- کمک بلاعوض و وام تحصیلی

کمک اقتصادی برای شروع تحصیل- برای شما که بیکار هستید

حق گرفتن کمک هزینه تحصیلی سوئدی برای پناهندگان

معمولا در این موارد شما حق دریافت کمک هزینه تحصیلی سوئدی را دارید.


اگر اداره مهاجرت برای شما اقامت داده به دلیل اینکه شما یک پناهنده هستید یا به پناه نیاز دارید.

اگر اداره مهاجرت برای شما به دلیل بشردوستانه و شرایط بسیار دردناک اقامت داده.

اگر اداره مهاجرت برای شما نظر به قانون محدودیت های موقتی امکانات به دست اوردن اقامت در سوئد را داده. اجازه اقامت برای تحصیل به دبیرستان براساس قانون دبیرستان(Gymnasielagen) یک مثال از انواع مختلف ااقامت است.

اگر شما در یک خانواده سرپرست یا به یک انستیتو دولتی سوئد (HVB-hem) جایگزین شده اید. معمولا شما حق دریافت کمک هزینه تحصیلی در سوئد را دارید. در ان صورت شما باید

زیر ۲۰ سال باشید

دارای یک اجازه اقامت قابل اعتبار باشید.

از یکی از سازمان ها حکمی داشته باشید که نشان بدهد شما به انجا جایگزین شده اید.

اجازه اقامت باید قابل اعتبار باشد

اجازه اقامت باید قابل اعتبار باشد، ولی فرق نمی کند موقت باشد یا دایم. حق کمک هزینه تحصیلی از هفته اول که شما اقامت دریافت کرده اید شامل تان میشود.

منبع:.csn.