قیمت تقویت آنتن موبایل

برای شناخت تقویت آنتن موبایل و تفاوت قیمت ها بهتر است کمی با مفهوم آنتن و بهترین نقاط آنتن دهی آشنا شوید.

آنتن موبایل (BTS) مخفف Base Tranceiver Stationاست اولین بخشی است که مستقیما با تلفن همراه درارتباط است.  
در واقع  BTS در نقاط مختلف نصب می شوند که کار ارسال و دریافت سیگنال موبایل را انجام می شدهند.

راه اندازی دکل های BTS به دو دلیل انجام می شود.


1. پوشش دهی امواج رادیوئی ( بیشتر در بین جاده ها و نقاط کور صورت می گیرد)

2. ترافیک
 
زمانی که سیگنالی که از مقابل دریافت شده، قوی تر از سیگنال پشت سر باشد، گیرنده ی گوشی شما روی فرکانس سیگنال قوی قرار می گیرد و این حالتhandover گفته می شود. البته این اتفاق خیلی سریع انجام می شود و قابل تشخیص نیست.  
به ازای هر تقویت کننده آنتن موبایل 8 مشترک بطور همزمان می توانند مکالمه کنند و در هر ایستگاه 96 مشترک قادر به مکالمه هستند.

قیمت تقویت کننده آنتن موبایل بستگی به کارآیی آن دارد. تقویت کننده سیگنال های ورودی موبایل را تقویت میکند.  خصوصا در مناطقی که پوشش دهی آنتن ضعیف است، مثلا مناطق مرتفع مثل تپه ها و مناطق دوردست مثل روستاها یا مناطق جنگلی، که آنتن دهی شبکه های موبایل مانند ایرانسل، همراه اول و رایتل که سیگنال آنها ضعیف است، را تقویت می کند و در این مناطق نیز می توان مکالمه با کیفیتی را برقرار نمود. قیمت تقویت کننده موبایل برای هر منطقه متفاوت است.

برای تقویت آنتن موبایل یا بوستر هر چه شما به برج یا دکل مخابراتی نزدیک تر باشید، قدرت آنتن دهی بیشتر است. زمانی که گوشی شما سیگنال ضعیفی دریافت می کند، نردیک بودن شما به برج می تواند کمک کننده باشد. اگر خواستید بهترین نقطه ی آنتن دهی در منزل خود را پیدا کنید بهتر است db را در گوشی خود شناسائی کرده سپس در نقاط مختلف خانه حرکت کنید تا متوجه شوید در کدام نقطه مقدارdbگوشی شما به عدد 50- نزدیک است، درواقع آن نقطه بهترین آنتن دهی را دارد.

یکی از مناطقی که معظل آنتن دهی موبایل روبروست، برج ها هستند که ارتباط تلفنی خوبی نمی توانند برقرار کنند.

قیمت تقویت آنتن موبایل در برج ها متفاوت است.

شبکه 3G

شبکه  3Gسرعت و فرمت ترافیک اطلاعات را گسترش داد، هنوز هم سرعت اینترنت روی شبکه 3G کند است و نسبت به شبکه های بی سیم، اطلاعات آهسته تر لود می شود. در حال حاضر تمامی اپراتورهای مخابراتی ایران 3G را پشتیبانی می کنند و امکان استفاده از اینترنت روی گوشی موبایل را فراهم می کنند.

شبکه 4G

اتحادیه بین المللی مخابرات، IUT یک سازمان بین المللی در امریکاست که قانون گذار و مدیر فضای فرکانسی است و در سرتاسر جهان به تدوین استانداردهای ارتباطات مخابراتی می پردازد. این اتحادیه در ماه March سال 2008 استاندار و قوانینی را برای شبکه 4G مشخص کرد. این اتحادیه حداکثر سرعت را برای 4G 100 مگابایت بر ثانیه تعیین نمود.

اکنون با توجه به نیاز خود تقویت کننده را انتخاب نمایید و قیمت تقویت کننده موبایل را در سایت مشاهده نمائید.

 منبع: وب سایت آنتن کالا