بسیاری از قوانین مربوط به رفتارهای داخلی در ژاپن مربوط به کفش است. یک خط روشن به طور سنتی بین داخل و خارج کشیده شده است و کفش های در فضای باز و دمپایی های داخلی به ترتیب عمل می کنند. این قوانین نه تنها برای اکثر خانه های ژاپنی بلکه برای بسیاری از روکنان سنتی، برخی از رستوران ها و بخش های داخلی بسیاری از معابد، قلعه ها و دیگر ساختمان های تاریخی نیز اعمال می شود.



گنکان

برای اهداف کفش، مرز بین داخل و خارج از خود درب نیست، اما منطقه ورودی، به نام genkan. اگر چه در داخل خانه قرار گرفته است، هنوز هم گنکان در خارج قرار دارد و محل استقرار مردم است و کفش های خود را قرار می دهد. در مقابل، فضای داخلی به طور معمول بالا و پوشش داده شده با انواع مختلف کفپوش از genkan. اطمینان حاصل کنید که پس از برداشتن کفش خود، بر روی گنکان قدم نگذارید. پس از اتمام کار، کفش های خود را به سمت درب حرکت دهید.


هنگام بازدید از بسیاری از ساختمان های تاریخی، گردشگران می توانند کفش های خود را که می توانند به راحتی برداشته شوند، محتاط تر کنند، زیرا ممکن است شما مجبور شوید که چند بار در روز کفش خود را بپوشانید. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که جوراب های شما شسته و رفته از هر سوراخ است. در طول آب و هوای بارانی، چترها و باران های مرطوب قرار است خارج یا داخل ورودی قرار گیرند و یا در کیسه های پلاستیکی قرار بگیرند تا از آب در همه جا جلوگیری کنند.



اعتماد دمپایی

دمپایی توسط میزبان ارائه شده است. اگر شما جوراب پوشیدن ندارید، پس از از بین بردن کفش در فضای باز، مودبانه به نظر می رسد که یک جوراب جوراب تازه بپوشید. دمپایی به طور کلی می تواند در هر کجا در داخل خانه پوشیده شود، مگر زمانی که با اتاق تاتامی وارد اتاق شود. تاتامی باید فقط با جوراب و یا در پاهای خالی راه برود. دمپایی های خود را قبل از برداشتن روی تاتامی بکشید و آنها را به طور منظم خارج از اتاق تاتامی قرار دهید.


علاوه بر این، دمپایی جداگانه توالت اغلب برای استفاده در داخل بخاری ارائه می شود. وقتی از حمام استفاده می کنید، دمپایی های معمولی خارج از درب قرار می گیرند. فراموش نکنید که بعد از استفاده از دمپایی های توالت خود را از بین ببرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از توالت ژاپنی، صفحه توالت ما را ببینید.


چمدان حمل

فراتر از ژنک، توصیه می شود به جای کشیدن آنها، به ویژه در داخل اتاق های تاتامی، چمدان های چرخ دار را حمل کنید تا کف پا را تمیز نگه دارید و از تشک های تاتامی حساس جلوگیری کنید. به طور کلی، هنگام قرار دادن چمدان یا حرکت در اطراف چمدان روی تشکهای تاتامی (و کف چوبی) مراقب باشید تا به کف زمین آسیب نرسانید. برخی از مسکن ترجیح می دهند تاکسی را که قرار نیست بر روی تشکهای تاتامی قرار گیرد، در مجموع.


عکاسی داخل سالن

سیاست در عکاسی داخلی در نقاط توریستی از مکان به مکان متفاوت است. اکثر معابد و حرم ها ممنوع الخروج شدن در سالن عبادت هستند. در مورد موزه ها و ساختمان های تاریخی، این سیاست به طور گسترده ای متفاوت است. بعضی از آنها عکاسی را اجازه می دهند، اما دیگران عکاسی فلاش یا هر نوع عکاسی را ممنوع می کنند. بعضی از نقاط توریست نیز استفاده از سه پایه و یکپارچه را ممنوع کرده است. به دنبال نشانه ها و اگر مشکوک هستید از کارکنان بپرسید.