خیلی‌ها به دلایل مختلف تصمیم می‌گیرند تا ادامه زندگی خود را در کشوری دیگر در حوزه خلیج فارس دنبال کنند. از این رو این روزها مبحث مهاجرت به قطر بسیار داغ است و اگر شما هم جزو همین افراد هستید قصد داریم تا در این مقاله به بررسی راه و روش‌های مهاجرت به قطر بپردازیم.



شرایط مهاجرت به قطر

قطر کشوری است که در سال‌های اخیر رشد بسیاری را تجربه کرده و با توجه به ثروت کلانی که از طریق منابع طبیعی به خصوص گاز بدست می‌آورد، خیلی‌ها را بر آن داشته تا سرمایه گذاری در قطر را تجربه کنند تا از این طریق بتوانند به این کشور عرب‌نشین مهاجرت کنند.


منابع عظیم نفت و گاز و استراتژی بسیار عالی که این کشور پیش گرفته است باعث شده تا یک کشور کوچک به یکی از بزرگ‌ترین مراکز بین‌المللی برای امور مالی و سرمایه‌گذاری تبدیل شود. همین باعث شده تا بسیاری خواهان مهاجرت به قطر از طریق سرمایه گذاری باشند.


مهاجرت به قطر

با استناد به مجله گلوبال فاینانس قطر به عنوان غنی‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود که تشکیل یک زندگی خوب در این کشور کار چندان دشواری نیست! به همین دلیل جالب است بدانید که در حدود ۹۰ درصد جمعیت کشور قطر را مهاجران تشکیل می‌دهد.


انواع مهاجرت به قطر

ثبت شرکت

ازدواج

تحصیل

خرید یا اجاره املاک . مستغلات

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در قطر

ایرانیان می‌توانند با افتتاح شرکت در قطر از مزایای بسیاری مانند افتتاح حساب بانکی بین‌المللی، اخذ اقامت قطر و.. بهره‌مند شوند. البته چنانچه تمایل به مهاجرت به اروپا را دارید شاید ثبت شرکت در اسلواکی بیشتر برایتان مفید باشد.


چرا ثبت شرکت در قطر؟

پرداخت مالیات صفر بر درآمد یا کسری‌های قابل پرداخت به تامین اجتماعی در خصوص اخذ دستمزد یا پرداخت حقوق کارمندان

پرداخت مالیات صفر یا حداکثر ۵ درصد برای هرگونه صادرات و واردات

اعطای مجوز کامل برگشت سود و سرمایه در خارج از کشور به ارز خارجی به سرمایه‌گذاران خارجی

اخذ حداکثر ۱۰ مالیات شرکت‌ها برای همکاری‌های خارجی

رشد فعالیت‌های زیر ساختی در حال توسعه

دارا بودن نمایشگاه‌های بین‌المللی عالی و سالن‌های کنفرانس

دارا بودن ادارات و اماکن اقامتی با کیفیت بسیار بالا

در اختیار بودن نیروی کار ارزان و آسان بودن فرآیند استخدام

توجه داشته باشید که اشخاص حقیقی و یا حقوقی که قصد حضور در بازرگانی قطر را دارند، گزینه انتخابی بسیار مناسبی مانند تاسیس شرکت با مسئولیت محدود (LLC) در نظر گرفته شده است.


تمامی گواهی‌ها توسط وزیر تجارت قطر صادر می‌گردد اما ممکن است که برخی از گروه‌ها نیاز به تایید وزیران یا مقامات خاص دیگر باشند.

منبع:asanbegard